Werkdocumenten Liesbeth Desnyder

De oefeningen die ik gemaakt heb in 'Periode 1' van het lessenpakket, zijn onderaan deze pagina terug te vinden onder Files.
Jammer genoeg zijn deze niet volledig, maar dit komt omdat ik thuis werk met een Mac, en dus niet beschik over Office 2007.
De oefeningen die u dus wel kan terugvinden, zijn grotendeels op school gemaakt.

Over de wiki nu…

Persoonlijk vind ik dat ik hier redelijk wat werk in gestoken heb. Ik zal proberen op deze pagina een overzicht te geven van wat ik zo ongeveer gedaan heb (dit heb ik niet allemaal bijgehouden, dus het is best mogelijk dat ik het één en ander over het hoofd zie).

Het jasje waarin deze webstek gegoten is, heb ik gekozen en aangepast. Ik had nooit gedacht dat ik zoiets zou kunnen, laat staan op mijn ééntje. Toen ik op een avond een beetje aan het prutsen was met alle pagina's die uitleg bevatten over de wiki, stootte ik op de Site Manager. Daar ontdekte ik dat die lay-out echt veel simpeler scheen te zijn dan deze aanvankelijk leek te zijn. Het geheel toonde al heel wat overzichtelijker.

Daarna ontdekte ik hoe je bewerkingen kon doen in de zijbalk en bovenaan de pagina. Het was eerst wat zoeken om de juiste codes te vinden, maar uiteindelijk ben ik er dan toch in geslaagd het grootste deel van wat u daar nu ziet, aan te brengen. Zo werd het ook voor mijn collega's makkelijker om een pagina toe te voegen of aan te passen. Het maken van kleinere onderdelen in een titelbalk, vond ik wat moeilijker, maar het zorgde ook voor meer overzicht. Zo kreeg alles een eigen plaatsje.

Ook de welkom-pagina is van mijn hand. Ik vond het nogal storend dat je eerst op de pagina kwam met alle uitleg over een wiki-website, dus heb ik dit aangepast. Ik heb eerst deze pagina verplaatst. De tekst voor de welkom-pagina heb ik snel getypt, daarna eventjes geworsteld met het toevoegen van een afbeelding, en klaar was kees!

De 'contact'-pagina heb ik ook gemaakt, alsook de verslagen die toegevoegd zijn aan de wiki. Ik heb ze er allemaal op geplaatst en gezorgd dat ze in de juiste volgorde verschenen onder het hoofdmenu. Voor de lay-out van deze verslagen is Virginie verantwoordelijk.

Een leuke nieuwe ontdekking was het toevoegen van multimedia. Het invoegen van filmpjes via YouTube was helemaal niet zo moeilijk als gedacht, en het heeft een extra 'touch' aan de webpagina, vind ik.

Je kan dus stellen dat de meeste pagina's geboren zijn uit mijn hand, wat veel uitmaakt aan de lay-out. Ik denk dat dit mijn grootste verantwoordelijkheid was binnen deze opdracht.

Ik vond het leuk om te leren hoe je zo'n website kan ontwerpen en naar je eigen hand zetten. Het is ook verslavend om eraan te prutsen… Naar het einde van de opdracht toe, zorgde het wel voor wat meer frustraties, maar dat hoort er bij zeker? ;-)

Onderaan bij 'files' vind u ook de powerpoint-opgave van het proefexamen.

EXAMEN:

"Een Vlaamse game-industrie? Het lijkt een contradictie maar ze bestaat. In Vlaanderen werden in 2006 voor 150 miljoen euro aan games verkocht. Met de consoleverkoop erbij gaat het over een jaaromzet van meer dan 200 miljoen euro." [1]

Bibliography
1. WYDOOGHE B. Game on! We krijgen er niet genoeg van. Vlaams Instituut voor Wetenschappelijk en Technologisch Aspectenonderzoek. http ://www.cjsm.vlaanderen.be/e-cultuur/downloads/dossier_jongeren_en_gaming_viwta.pdf. Kortrijk, 2008, 32 p.

klik hier voor de publicatie

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License